12.05.12

Lørdag (1.050).

Morgenvægt:
66,7 kg. 

Træning 1:
6,0 km á 5.12 min/km.
Løb alene. En tur rundt i kvarteret i jævnt tempo. 

Ja, og så skal der ellers lyde et KÆMPE stort tillykke til min kæreste, Anne, som her til aften ved Berlin Frauenlauf har forbedret sin 10 km PR med 2.28 min. fra 47.03 min. til nu super flotte 44.35 min. !!


Tiden rakte til en plads som nr. 48 ud af ca. 5.000 og faktisk næstbedste dansker :-)

Anne er jo, som nogle vil vide det, endnu én af mine "humlebier", der gør ting, som ikke burde kunne lade sig gøre .... siger mange, der tror mere på, hvad de har læst i en bog, end på hvad både jég og enkelte andre, som tør lytte til - og forsøge sige med tilsvarende - i praksis oplever og beviser ;-)

Anne er nemlig nok én af dem, som fokuserer mere på stabilitet og kontinuitet i sin træning end på kvalitet og intensivt indhold, og som efter dén recept præsterer nøjagtig lige så flot, løbende progression i sine resultater, som alle mulige andre, der med tilsvarende udgangspunkt i stedet knokler løs med intervaller og lignende spild af gode kræfter ;-)

Anne løber aldrig under 5.30 min/km til træning (oftest ca. 5.45 min/km) og løber kun konkurrence i gennemsnit én gang om måneden. Men alligevel kan hun blive ved med at flytte grænsen for sin hurtighed, så hun altså som nu idag rent faktisk kan løbe 10 km med 4.27 min/km .... når hun skal.

Det er ikke mere end 3-4 år siden, at Anne - efter de foregående år både at have løbet flere halve og hele marathon med 7-8 min/km - spurtede sig til sin første 10 km tid under én time og faktisk ca. i samme periode satte PR på én kilometer med lige præcis 4.27 min. Sidenhen er det så bare gået hak i hak. Hvor mon det ender? :-)

Resultater fra Berlin Frauenlauf kan ses her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar