13.03.12

Tirsdag (990).

Morgenvægt:
61,9 kg. 

Træning 1:
4,2 km á 5.24 min/km.
Løb alene. Joggede rundt på Viborg FF's trænings-/græsbaner. En virkelig dejlig ting, som løsner godt op og afslapper trætte, stive ben.

Træning 2:
Diverse styrketræning: Armsvingninger, armbøjninger, hoftebøjninger, maveøvelser, rygøvelser, lårstrækninger, planken*.

Træning 3:
20,7 km / 1:01:24 timer MTB/cykling á 20,3 km/t.
Cyklede alene. En afslappet tur rundt i Undallslundskoven med forholdsvis jævn belastning.

Træning 4:
5,2 km opvarmning á 5.14 min/km.
5*400 meter tøseintervaller á 1.28,0-1.30,8 = 1.29,0 snit, med 400 meter mellemjog.
4,0 km afjogning á 5.20 min/km.
I alt 12,8 km.

Vi var hele 8 drenge og 7 piger på atletikstadion her til aften. Et stort virvar af folk, der gennemførte forskellige programmer hver især eller sammen 2 og 2. Men fedt trods virvar => det er lige præcis dét, der gør den helt store forskel ved at træne på bane frem for landevej => muligheden for sammenhold og fællesskab om det arbejde, der skal laves, trods forskelle i både tempo, distance og antal intervalpas :-)

Aftenen bød i øvrigt også på et proklameret rekordforsøg fra undertegnedes side. "Hop på stedet" skulle jo være det sidste nye, og en helt dugfrisk rekord i min aldersklasse er angiveligt fire (4!) hop i træk. Dén rekord havde jeg tænkt, at jeg ville gøre et hurtigt attentat imod, og udover al ovennævnte træning havde jeg defor også forberedt mig med adskillige hop gennem hele dagen, sådan at jeg egentlig følte mig rigtig godt klar, inden jeg gik igang. Det første hop kørte okay, synes jeg selv. Men allerede på det andet hop kunne jeg mærke, at det måske alligevel ikke var min dag idag. Det blæste en del, og trætheden satte tidligere ind, end jeg havde ventet. Efter det tredie hop måtte jeg desværre opgive at fortsætte. Prøvede dog en ekstra gang med "hop på et andet sted", men det gik slet ikke. Jeg må desværre erkende, at jeg bare ikke havde det i mig, da det kom til stykket. En video af mine anstrengelser følger nederst i dette opslag**.

*Aftenen afsluttedes dog heldigvis med en helt anden og uventet personlig rekord :-) Da jeg tidligere idag gennemførte mit styrketræningsprogram, nåede jeg ikke planken, hvilket jeg kom for skade at få nævnt under afjogningen, herunder at det var min tanke at få den lavet, inden jeg tog hjem. Og her var Anne Mette Kleis-Kristoffersen så "mand" for at gøre mig hurtigt selskab => så hvad der på forhånd var planlagt til at skulle være ca. 3 minutters stand, endte med at blive 4... 5... 6... ja, til slut hele 6.02 minutters uafbrudt planke, kun stoppet af en gensidig overenskomst om våbenhvile for idag (ikke ét ord om, hvem der foreslog den). Imponerende, at en tøs kan være (næsten) lige så stærk som en mand som mig ;-)

**Video fra dagens rekordforsøg:

 

 Og et still-billede fra dagens flotteste hop:

7 kommentarer:

  1. He He .... den video var da lige til "Live fra Bremen" ;o)
    Gert

    SvarSlet
  2. Live fra Bremen? Er det ikke sådan noget, hvor de gør grin med andre?

    SvarSlet
  3. den var virkelig morsom din video

    SvarSlet
  4. Det må være en hård nyser der har rekorden?

    SvarSlet
  5. http://www.youtube.com/watch?v=b-JQnpSkPYM&feature=share

    SvarSlet
  6. Fantastisk :-) Tænk sig, at det allerede har spredt sig helt til Afrika!

    SvarSlet