23.03.12

Fredag (1.000).

Morgenvægt:
61,6 kg.

Træning 1:
4 km á 5.04 min/km.
Løb alene. En stille og rolig tur rundt i Undallslundskoven** i jævnt tempo. Dejligt i kanon flot vejr :-)

Træning 2:
6 km opvarmning á 4.45 min/km.
5,72 km tempo-/testløb á 3.14,8 min/km = 18.34 min.*
2,4 km afjogning á 5.03 min/km.
I alt 14,1 km.
Løb med Anne Mette og Chris; dog kun med sidstnævnte på tempoløbet ;-) Og hvor vár hán i øvrigt irriterende overskudsagtig - snakkende og i tunge sko ... tsk-tsk ;-)

Træning 3:
Ca. 16 km / ca. 42 min. MTB/cykling á ca. 23 km/t.
Cyklede selv + fulgtes et lille stykke med Anne, som var ude at løbe 16 km. Jævnt tempo med temmelig ondt i højre fod/underben ovenpå ovennævnte tempo-/testløb :-( 

*Løb et rigtig fedt tempo-/testløb om Søndersø. Havde været tilbage i mine gamle træningsdagbøger og fundet frem, at min hurtigste træningstid (d.v.s. uden nummer) nogensinde på en enkelt omgang er 17.35 min. (07.01.1999), og herefter bestemt mig for, at målsætningen idag skulle være "plus ét minut", d.v.s. 18.35 = 3.15 min/km. Startede ud på asfalt på Hospitalsstien (= beskeden medvind idag) og sluttede af i gruset + svingene omkring Randersvej og Golf Hotel (= beskeden modvind), og henset hertil er jeg faktisk meget tilfreds med en kun marginalt langsommere anden halvdel, jfr. nedenunder, hvor jeg har sat mine split-tider (korrigeret for gps-forskelle, naturligvis) op mod et af Chris's tilsvarende tempoløb fra sidste uge.

Split-tid Søren Chris
1,00 km 3.11 3.10
2,00 km 6.23 6.18
2,86 km
3,00 km
9.13
9.40
9.00
9.26
4,00 km 12.58 12.36
5,00 km 16.17 15.48
5,72 km 18.34 17.58
Km/snit 3.14,8 3.08,5

Det' vel okay, er det ikke - både i sig selv og i sammenligning med Chris? Jeg ved jo, at den unge mand er væsentlig mere letbenet på de kortere distancer, end jeg .... men i Rotterdam skal vi jo næsten, hvad der svarer til 7½ gange søen rundt. Der kan godt nok nå at ske rigtig meget på sådan en tur ;-)

Og så ellers nok om dagens træning. For dagen idag var jo også dagen, hvor jeg fra og med søndag, den 28.06.2009 til og med d.d. i 1.000 dage i træk har løbet minimum én tur hver eneste dag, med den mindste tur på ca. 3 km / 15 min. og den længste på ca. 58 km / 4.15 time. I alt 11.661 km på de 1.000 dage, eller sådan ca. afstanden fra Nordkap til Cape Town i fugleflugtslinie. Alligevel en slant...


**Folkebladet havde meldt sin ankomst til dagens første tur. Og hold kæft, hvor blev jeg kold og stivbenet af at sidde på en bænk ude i skoven og snakke i en time, inden de første skridt skulle tages. Journalisten var vist helt bekymret, da han så mig stavre igang. Men læser du med hér, Niels, så no worries - det hele gik ganske fint igen, inden turen var omme - lige som det plejer ;-) Artikel skulle - efter planen - blive bragt i avisen på mandag. Så køb den, før din nabo! ;-)

23 dage igen...

5 kommentarer:

  1. Hej Søren. Tillykke med jubilæet.... Flot.

    For et stykke tid siden holdt jeg selv mit "løbe jubilæum".... Har løbet hver dag siden 3. november 2006, så jeg nærmer mig vist de 2000 dage i streg.

    Fortsat god træning/nedtrapning frem mod Rotterdam.

    Morten F. Andersen

    SvarSlet
  2. Tak, Morten - altid dejligt med anerkendelse fra én, der selv har været der ;-)

    Fantastisk med din løberække; du må være dén, jeg kender, som har løbet flest dage i træk så. Troede ellers, det var Lars Vels, som nåede 1.576 (eller var det 1.579?) sidste år, inden en skade tvang ham til at holde hel pause :-(

    SvarSlet
  3. Thorkild Bo Nielsen fra Vejle har løbet hver dag siden d. 3/10 - 1976. Det må vist være dansk rekord.

    SvarSlet
  4. Nå-ja, Thorkild kender jeg jo også ;-)

    SvarSlet
  5. Hovedmanden bag Vejle Ådal + andre løb i Vejle: http://www.bt.dk/motion/vejle-loeber-har-loebet-hver-dag-i-35-aar

    SvarSlet