01.04.12

Søndag (1.009).

Morgenvægt:
61,9 kg.*

Træning 1:
6 km á 5.10 min/km.
Løb med Anne + mig selv i.f.m. Uhrskov ½ Marathon i Strandby**. Jævnt tempo.

Træning 2:
11,8 km / 30.39 min. MTB/cykling á 23,2 km/t.
Cyklede selv. En stille og rolig landevejstur i jævnt tempo.

Træning 3:
Diverse styrketræning: Armsvingninger, armbøjninger, hoftebøjninger, maveøvelser, rygøvelser, lårstrækninger, planken.

I alt 86,5 km denne uge + 4 cykelture på i alt ca. 2½ time. 

*For 84 dage siden (Indlæg 08.01.12) skrev jeg her på bloggen om et del-mål i min marathonplan. Min ugentlige gennemsnitsvægt lå da på 65,2 kg, og målet, jeg satte, var, at jeg senest pr. 1/4 ville nå ned på en gennemsnitsvægt på 63,0 kg. Dét mål er nu realiseret, og mere til; for ugegennemsnittet pr. idag er nede på 61,6 kg. Det er jeg selvsagt godt tilfreds med. 

På min vægtkurve markerer den røde, lodrette streg udviklingen fra 8/1 til d.d.

Klik på billedet for at få det vist større.

Planen herfra og frem til Rotterdam er først en stabilisering, respektiv vægtforøgelse på ca. 0,5 kg over de næste 10 dage og formodentlig yderligere ca. 0,5 kg (kulhydrat og vædske) de sidste 4 dage op til løbet.

Flere har i øvrigt spurgt, hvordan det kan lykkes at tabe sig så stabilt over relativ kort tid; og til det kan såmænd svares, at modellen er ret simpel, omend den naturligvis kræver lidt disciplin. Recepten lyder: 1) Bestem dig for at ville tabe dig (sig det og gør det). 2) Tegn en lineær streg mellem startdato/startvægt og slutdato/målvægt, så du løbende kan se, om du er foran/bagefter din plan. 3) Luk munden. 4) Træn!


Det bør være simpelt; med mindre éns målsætning bare er snak ;-)

**Anne løb idag Uhrskov ½ Marathon i Strandby og blev en fin nr. 2 hos kvinderne :-) Tiden omkring 1:48 timer lyder umiddelbart beskeden (sammenlignet med hendes nylige PR på 1:39), men indsatsen skulle nu også kun været til et træningsløb på en rute, som ikke havde mange flade meter og foregik i skov/terræn det meste af vejen. Så indsatsen er godkendt, og nr. 2 er immervæk nr. 2 :-)

Hos mændene vandt Christian Kapper i ca. 1:16, hvilket er en rigtig flot tid på denne rute. Sidste år løb Morten Poulsen og undertegnede 1:19 ;-)

Anne i mål som nr. 2

Samlede resultater for halv- og helmarathon kan ses her:

14 dage igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar