09.01.12

Mandag (926).

Morgenvægt:
64,8 kg.

Træning 1:
12 km á 5.08 min/km.
Løb med Anne Mette. 2 * Søndersø i jævnt, afslappende tempo.

Træning 2:
Diverse styrketræning. De af mine sædvanlige øvelser, vi ikke kom igennem igår sammen med Chris.

Træning 3:
5,2 km á 2.47-6.00 min/km.
Incl. 4*180 meter á 37,9 - 35,5 - 34,3 - 29,8 sek. 
Løb med SIK/Team Viborgs U15 og U18 piger. Ca. 30 fremmødte incl. trænere og forældre. Dejligt med fin opbakning. Og endnu engang er jeg temmelig imponeret over, hvor hurtigt sådan nogle unge tøser kan løbe. Prøv lige at se det sidste interval; det er altså 2.47 tempo! Og før denne afsluttende serie har pigerne (exclusiv undertegnede) bl.a. løbet 2*4*30-60 meter i forskellige kombinationer af acceleration/spurt.

Rotterdam-turen falder stille og roligt på plads, bit-by-bit. For nogle uger siden fik jeg jo min startnummerbekræftelse. Og nu er reservationerne af hotelværelser også gået endeligt igennem. Vi (14 løbere, heraf de fleste fra Viborg) skal bo på Hotel Hilton. Intet mindre! Et fint-fint hotel, som i bogstaveligste forstand ligger næsten lige på målstregen, og fra hvilket der kun er 2-600 meter til både nummerafhentning og start. Kan ikke ønske os bedre :-)

Også Anne's (min kæreste) og min "forårs-"marathon er faldet på plads :-) Det bliver Stockholm den 2. juni med Marathon Travel Club. Et løb jeg selv har deltaget i en enkelt gang tidligere (Nr. 6 i 2001 - 2:20:30), og som jeg kun husker for noget positivt. Så glæder mig til at løbe dér igen sammen med Anne.

In between Rotterdam og Stockholm bliver det til Copenhagen Marathon den 20. maj, hvor jeg løber sammen med Anne Mette (min gode løbeveninde). Herfra har jeg jo også de aller bedste minder med mit Danske Mesterskab og sejr i løbet fra 1997. Bli'r faktisk helt underligt at løbe dér igen, for jeg har ikke deltaget i løbet siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar