30.01.12

Mandag (947).

Morgenvægt:
63,6 kg.

Træning 1:
5,8 km á 5.30 min/km.
Det ebber stille og roligt ud med opbakningen til SIK/Team Viborgs U15 løbetræning. Idag mødte der kun en enkelt pige + 6 voksne op, så det blev bare til en rolig luntetur om Søndersø i stedet for de sædvanlige spurt- og intervalserier. 

Jeg har været TRÆT idag ovenpå gårsdagens 15 km konkurrence. Rigtig træt.... Og meget ØM i min højre achillessene, som trods en generelt bedret tilstand stadig ikke bryder sig om race i konkurrencesko :-(

Perfekt med en stille og rolige tur. Blev både friskere og mindre øm. Ren trylleri ;-)

Refleksion:
Overvejer lidt justering og finpudsning af forskellige småting i min forberedelse frem mod Rotterdam, samt har forholdt mig til et par bestående forhold:

- Jeg har løbet 11 uger i træk nu med konstant træning mellem 100-115 km/uge, og har i princippet 8 uger mere tilbage af samme slags, inden jeg skal igang med de sidste 3 ugers nedtrapning. Overvejer dog meget at lægge en enkelt noget kortere uge ind i forløbet - evt. allerede indeværende uge - for lige at give kroppen en rigtig god slapper og bryde monotonien.

- Jeg har løbet en del ugentlige intervaller i 3.20-3.25 min/km á samlet 6-8 km pr. gang. Finder det rigtig hyggeligt, fordi det er noget, vi kan samle bred opbakning omkring og derfor ofte løber i pænt store grupper. Men jeg har lyst til noget andet nu, kan jeg mærke. Det har jo aldrig været mig med en fast intervalrutine, og jeg tror måske, jeg starter med at springe nogle uger over, og vil så ellers finde på nogle nye sammensætninger. 

- Jeg skal have gang i nogle flere lange enkeltture. Har kun løbet en enkelt siden nytår, men skal have lidt flere, tror jeg. Glæder mig, for de lange ture ender jo meget ofte med at blive totalt fede ture :-)

- I løbet af 3-4 uger vil jeg gerne have gang i lidt cykeltræning igen. Bare små ture af 30-60 minutter ca. hveranden dag. Det kørte faktisk rigtig godt i efteråret, da jeg kombinerede de to ting, så det skal prøves igen. Også selv om det bliver lidt koldere end dengang. Men det går nok :-)

- Mit ugepensum kommer rent løbemæssigt til at forblive i omegnen af 100-115 km/uge. Havde kort overvejet, om jeg skulle forsøge mig med lidt mere, men har besluttet at tro på værdien af at holde mig frisk og ikke overtrænet, og så ellers hente den sidste udholdenhed fra al den gamle træning, jeg har præsteret gennem et helt liv. Den kaster forhåbentlig stadig lidt renter af sig. Det tror jeg på ;-)

- Min vægt udvikler sig i øvrigt i den rigtige retning lidt hurtigere end forventet. Har stukket en lige linie ud, fra da jeg bestemte mig for at klemme den et par kilo ned fra 65 til 63, målt på ugebasis, og p.t. er jeg vel i omegnen af et halvt kilo foran planen. Helt perfekt :-)

- Fortsatte forsøg på at blive klogere på, hvad jeg kan tolke ovenpå gårsdagens indsats i Aalborg, har ikke ført nyt med sig. Og gør det næppe heller. Jeg vender derfor tanker og blik mod den helt generelle tro, jeg har på, at det jeg er i gang med, kommer til at virke, som jeg håber og føler mig overbevist om. Det ér den helt rigtige plan, jeg følger. Jeg har jo selv lagt den ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar