11.01.12

Onsdag (928).

Morgenvægt:
65,3 kg. 

Træning 1:
10,7 km á 4.55 min/km. 
Løb med Anne Mette Kleis-Kristoffersen og Sanni Pedersen. En tur rundt om Søndersø m.m. i jævnt tempo.

Træning 2:
Diverse styrketræning.

Træning 3:
7,4 km á 3.07-6.00 min/km.
Incl. 4*180 meter á 37,9 - 35,2 - 34,1 - 33,6 sek.
Løb med SIK/Team Viborgs U15/U18 piger; frem og tilbage på asfaltstien v/Søndersø.

Træls højre achillessene* idag. Bryder sig vist ikke specielt godt om alle de her dage med ekstra tempo. Og helt klogt er det jo heller ikke at blive ved... Men i den gode sags tjeneste sætter jeg egne interesser i anden række. Eller gør jeg? ;-)

*Ret beset er det især de to slimsække omkring achillessenen, bag på hælen, det er galt med. For at prøve at lindre/hæmme irritationen, går jeg nu på en NSAID-kur i en uge eller to. Ved godt, der på det seneste er bekendtgjort ny forskning, som anfægter de antagelser, man tidligere har haft f.s.v.a. NSAID's effekt. Men mener dog at have forstået på det hele, at anfægtelsen primært angår effekten på sener; og ikke som her på slimsække. I hvert fald gør jeg forsøget. Så må vi se. Herudover har jeg nu snittet en revne i hælkappen på de fleste af mine sko for at mindske trykket ind på senen. Et gammelt trick, jeg tidligere har haft hæderlig succes med. Endelig løber jeg også med 3-4 mm hælindlæg i mine træningssko. Og så går det hele forhåbentlig til sidst - incl. med hjælpen fra at kunne få lov at pylre lidt ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar