22.01.12

Søndag (939).

Morgenvægt:
65,0 kg.

Træning 1:
10 km á 5.14 min/km. 
Løb med Anne Mette Kleis-Kristoffersen og Ditte Bang Skovgaard-Hansen. En rolig tur i jævnt tempo, næsten to gange rundt om Søndersø. 

I alt 101,0 km denne uge.

Mit projekt med beskæring af hælkapper fortsætter. Jeg er nu ikke længere i tvivl om, at det i hvert fald er godt for min achillessene, hvis jeg fjerner et stykke af den hårde, indre plastichælkappe i mine sko. Presset ind på slimsækkene bliver markant mindre, og jeg har ikke været så øm i dem, siden jeg forsøgte mig med de første sko. Og ved kun at fjerne et stykke af hælkappen i en delvis rundbeskæring, midterst bagpå, føler jeg stadig, at det meste af den sideværts stabilitet, som hælkappen er med til at sikre, bevares. P.t. har jeg foretaget indgreb i 2 par konkurrencesko og 5 par træningssko, hvoraf seneste indgreb kan ses illustreret i billedeserie herunder. Klik på billederne for at se dem i forstørret udgave:

3 kommentarer:

  1. Hvis en dag, du skulle få lyst at skifte erhverv - er et godt bud "skomager" :)

    SvarSlet
  2. Måske endda som ortopædisk skomager hos Sahva. Med speciale i fodtøj til slidte seniorløbere :-))

    SvarSlet